آموزش ها

راهنمای جامع شناخت و انتخاب دستکش دروازه بانی

برای یک دروازه بان مهمترین سلاح دستکش است که به او کمک می کند تا هم از دروازه خود محافظت کند و هم از دستانش ، انتخاب یک جفت دستکش دروازه بانی خوب کمک زیادی به گلر برای عملکردی خوب در زمین می کند.

یک دستکش خوب باید چندین ویژگی اصلی یک دستکش را داشته باشد

– افزایش قدرت چسپندگی و چنگ زنی به توپ
– محافظت از انگشتان و پشت دست
– کمک به افزایش قدرت مشت ، دفع و مهار توپ
در سطح حرفه ای دستکش ها به دستکش سالنی ، چمن طبیعی و چمن مصنوعی تقسیم میشوند که هرکدام نیز خود دارای ویژگی های خاص خود هستند.
دستکش ها در سطوح کیفی مختلف و با یک ویژگی بارز و چند ویژگی متوسط طراحی و ارایه میشوند ، مثلا یک دستکش با قدرت چسپندگی و گیرایی بالا شناخته میشود یا یک مدل دیگر سطحی حرفه ای از محافظت از دست گلر را ارایه میکند و مدل دیگر میتواند سطحی متوسط از همه این ویژگی ها را با هم داشته باشد.

آناتومی دستکش ها

پشت دست

عملکرد اصلی دستکش در پشت دست محافظت از دستان گلر موقع مشت کردن و دفع توپ است ، به همین خاطر برند های مختلف سازنده دستکش برای این قسمت تمهیداتی ویژه را در نظر می گیرند که سطح محافظت خوبی را برای حفظ سلامتی بازیکن ارایه نمایند ، یک دستکش با پشت دست خوب این جسارت را به دروازه بان می دهد که بی پروا به دل مهاجمین حریف بزند و بدون ترس توپ را دفع کند.
وزن توپ در سرعت زیاد ،ضربات پا و سر بازیکن حریف از جمله تهدید های اصلی برای آسیب رساندن به پشت دست دروازه بانان هستند.
استفاده از یک صفحه محافظ با برجستگی هایی حبابی شکل یا شکل های دیگر بر روی استخوان های برجسته مشت و سر انگشتان که باعث دفع ضربه وارده به پشت دست میشود از جمله راه حل های معمول برای محافظت از پشت دست میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *